Szczegółowe informacje o rejestracji na kolejny wyjazd już wkrótce!
Taglit Birthright Israel jest wycieczką edukacyjną organizowaną przez żydowskie i izraelskie organizacje pozarządowe przy wsparciu rządu izraelskiego, mającą na celu przybliżenie młodzieży o pochodzeniu żydowskim obrazu Państwa Izrael oraz przekazania wiedzy na temat historii, kultury, tradycji i religii żydowskiej.
10 – dniowa wycieczka jest wypełniona aktywnym wypoczynkiem wśród zróżnicowanego krajobrazu Izraela – od Wzgórz Golan po Pustynię Negew, od Morza Śródziemnego po Morze Martwe, od Jerozolimy do Tel Avivu. A ponadto noc na pustyni i jazda na wielbłądach, wycieczki do parków krajobrazowych czy wspinaczka na Masadę na wschód słońca.
Dodatkową atrakcją są bogate programy edukacyjne, zwiedzanie muzeów oraz możliwość zapoznania się z kulturą i społecznością izraelską, a przez to poznanie różnorodnych poglądów na tematy społeczne i kulturowe, zarówno współczesne, jak i historyczne.
Kryteria kwalifikacji do programu:
- wiek: 18 – 27 lat (nieskończone),
- żydowskie pochodzenie (do dziadków), które może być potwierdzone odpowiednią dokumentacją,
- brak wcześniejszego uczestnictwa w programie edukacyjnym w Izraelu,
- polskie obywatelstwo (lub karta stałego pobytu).
Taglit jest darem od organizacji Taglit Birthright Israel, rządu państwa Izrael oraz organizacji i filantropów żydowskich z całego świata.
Podczas wyjazdu uczestnik ma zapewnione:
- bilet lotniczy (w 2 strony) do Izraela,
- zakwaterowanie w hotelach i hostelach w Izraelu,
- wyżywienie w opcji HB (śniadania i obiadokolacje),
- przejazd klimatyzowanym autokarem,
- bilety wstępu do wszystkich zwiedzanych obiektów,
- całodzienną opiekę przewodnika i polskich opiekunów.
Opłaty związane z Taglitem:
- kaucja zwrotna: 250 USD,
- organizator zapewnia wyżywienie w opcji HB (śniadania i obiadokolacje), lunch każdy uczestnik musi zapewnić sobie sam, na ten cel należy przeznaczyć ok. 400 – 600 zł na 10 dni pobytu,
- uczestnicy są proszeni o zabranie ze sobą dodatkowo 250 szekli (ok. 250 zł), które podczas wyjazdu przekazywane są dla przewodnika i kierowcy w ramach napiwku (zgodnie z kulturą i obyczajami Izraela).
Proces rejestracji i rekrutacji na wyjazd:
- rejestracja w internetowym systemie,
- przesłanie dokumentów potwierdzających pochodzenie żydowskie do biura Sochnutu i Hillel Warszawa,
- spotkanie – wywiad,
- opłacenie kaucji,
- udział w spotkaniu pre-taglitowym.
Taglit jest wyjątkową szansą, którą można wykorzystać tylko raz w życiu!
Rejestracja na kolejną letnią edycję Taglitu 2023 – 10-dniową wycieczkę do Izraela, rozpocznie się w lutym 2023.
Wyślij maila na adres: sochnut.edukacja@gmail.com lub taglit@hillel.pl by otrzymać więcej informacji.